Moikka moi taas!

Ekaks esittelen teille uuden perheeni, johon kuuluu siis minun lisäksi Rita ja kaksi petbra -tyttöä Iiti (14v) ja Anna (6v) + akvaariollinen kaloja ja toinen akvaariollinen tuliliskoja (2kpl). Noita lasilaatikoíden (ja telkkarin) takia joudun sisällä leikkimään vain pehmoleluilla....

Anna,Rita, minä Nupo ja Iiti                                        photo:Kati Dahlstöm

Iiti on TOSIviisas, se on agiliidellyt jopa SM-kisoissa ja tokoillutkin voittajaluokassa (mitähän se tarkoittaa...???) ja Anna kattoo siitä kamalasti mallia. Ja kyllä minäkin katson. Se on vaan vähän kummallinen kun se on kaikkien kaveri - ihan outojenkin. Eiks kaikille oudoille kuulukaan haukkua...???

Anna (eli Anna-panna-pannukakku eli Pannu eli Pannukakku) on kans asunut täällä vasta kesästä asti. Se muutti tänne Raahesta kun Iitin Viki-kaverista tuli enkelikoira ja Iiti tartti kaverin. Sillä on ankee nuoruus ja siks se muutti takas kasvattajalle vuoden ikäisenä eikä sille edes haettu uutta kotia. Mut tänne se annettiin Iitin kaveriksi kun se kasvattaja tunsi ton Ritan ja Iitin.

Tytöt on ihan kivoja vaikka ne mua aikalailla komentaa. Täällä on muutenkin sellainen akkavalta ja mä oon pohjan pahnimmainen muttei se mua haittaa. Tykkään olla täällä! Vaikka ihan ekana päivänä en tykänny ja siks lähdin lätkiin. En vaan osannut täältä Haukiluomasta Hervantaan enkä Lempääläänkään joten jäin pyöriin tuohon Ikuriin. Melkeen vuorokauden siinä juoksentelin enneku noi haki mut tänne takas. Emmää sen jälkeen enää oo karkaillu.

Nyt kun olen lopettanut rähjäämistä ja osaan olla noiden pikkutyttöjen kanssa (ne ei leiki mun kans, en tajua) niin saan olla melkeen aina metsälenkit vapaana. Siis jo muutenkin kun vaan silloin kun ollaan Ritan kanssa kaksin aamulla ennen seiskaa tai illalla kymmenen jälkeen. Ja eipä me paljon muualla lenkkeilläkään ku metsässä. Paitsi silloin ku käydään Emman ja Sirun kanssa jäällä. Se on superkivaa kun saa Emmaa juoksuttaa! Huomenna mennään taas - toivottavasti on kiva keli kun Siru lupas ottaa kamerankin mukaan.

Rita reenaileekin mun kanssa joka päivä ainaski vähän ja se on kivaa kans. Tokoa ollaan harjoiteltu vasta perusasentoa, pieniä pätkiä seuraamisia ja istu-maahan-seiso -liikkeitä ja liikkeestä toiseen siirtymisiä (teknisesti oikein). Lily näitä juttuja jo mulle opetti, toi Rita vaan ei osaa käskyttää oikein enkä aluks meinannut tajuta sitä. Mutta kyllä mää jo nyt tajuan. Agilityä käydään reenaileen tossa Hannan hallilla (Ok-koirien halli). Ens viikolla mulla alkaa omat agilityreenit, pääsen oikeen ryhmään reenaan OK-koirakouluun! Koiratanssiliikkeitä oon opetellut kans, vaikkemmä tiä onko se oikeen miesten laji. Noi tytöt sitä reenaa ja kisaakin aktiivisesti ja näyttävät tykkäävän! Tanssiliikkeistä mun bravuurit on hyppypyörähdys ja ryömiminen - ne kun mää oon osannut aina hienosti ihan ilman että kukaan niitä edes mulle on opettanu!

Kuulumisiin....Hymy